September 5, 2012

Kesälaukkunen

Eikö ole ihan shoppailun laki, että jos jotain oikein hakemalla hakee, niin sitä ei sitten löydä?  Jos mielessä on tietty tyyli tai väri, niin kaikkea muuta tulee kyllä vastaan kuin sitä mistä olet haaveillut.     Kesälaukun kanssa mulle kävi kyllä näin.
Liian pieni laukku, liian pienet kahvat.

Kaikkialla näkyi niitä ihania "narulaukkuja", punottuja, virkattuja, kesäisiä, keveitä laukkuja.  Olin kaupassa tyttöjen kanssa ja molemmat kehoittivat minua ostamaan juuri tällaisen kesälaukun! 

Mutta kun se väri.  Ja koko.  Ja kahvojen pituus.  Ei löytynyt mieleistä vaikka yritin kaikenlaisista liikkeistä.  Mustaa laukkua oli tarjolla vaikka minkä mallista, mutta olen vihdoin tyylistynyt sen verran, että ymmärrän mustan olevan nou-nou-väri minulle.  Ei siis mustaa, vaikka houkutteli.  

Toinen yleinen väri on beige.  Beiget on minulle vähän liian vaaleita ja valkoistahan en edes ajatellut kun se sitten harmaantuu heti käytössä.  
Suuaukko liian ahdas ja pieni kahva. 

Tai sitten laukut oli semmoisia pikkuruisia, joihin ei minulla mahtuisi kuin lompakko ja vesipullo ja sehän ei mitenkään riitä!  

Monessa kesälaukussa kahvat oli liian pieniä (tykkään laittaa laukun olalle) tai sitten vain semmonen pitkä, liian pitkä yksinäinen riukula.






Mutta vihdoin onnistui!  Kannatti kai odottaa, että kesäkin on jo ohi, kunhan löytyi se mieleinen:   


Kahvojen pituus on täydellinen ja niitä on kaksi; saa levitellä laukun apposen auki kun sieltä uumenista kaivelee soivaa puhelinta.  (Rehellisyyden nimissä on sanottava, että siellä on kyllä oma pikku sivutasku kännykälle....)


Laukku on sopivan tilava kaikelle sille, mitä henkiinjäämistarpeeseen vaaditaan.  


Vaikka uudessa laukussani on sekä valkoista että beigeä, siinä on myös ihana violetti raita ja tummemman ruskeaakin kivasti.  Voi miten nuo punotut kahvat ovat kauniit! 

Ja hintakin oli todella kaunis; kassalla 50% alennuksesta lähti vielä reilusti pois, kun tämä on tätä kesämallistoa!  Joskus myöhäinen lintukin saa pullean madon! 


Taidan käyttää tätä kesäistä raitalaukkua vielä vähän aikaa...kun se kerrankin on löytynyt!  Nyt on vielä niin lämmintäkin vielä.  Laukkupoliisit pysykööt poissa! 

No comments:

Post a Comment

Kommentin jättäminen on tervetullutta! Kuka olet, mistä löysit tänne, mitä mietit?